Polityka prywatności
25 maja 2018r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
W związku z powyższym przedstawiamy Państwu niezbędne informacje oraz zasady związane w przetwarzaniem danych.
Kto przetwarza Państwa dane?
Administratorem Państwa danych jest radca prawny Mateusz Peszko (KR-3139, OIRP w Krakowie), prowadzący działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEIDG pod firmą Mateusz Peszko, z siedzibą w Krakowie, ul. Szlak 65/607, 31-153 Kraków, posiadający nadane numery NIP: 8151709692 oraz REGON: 180781437.
Dane kontaktowe Administratora i adres Kancelarii:
Mateusz Peszko
Kancelaria Radcy Prawnego
ul. Szlak 65/607, 31-153 Kraków
e-mail: kontakt@kancelaria-peszko.pl
tel.: 12 444 63 39
fax: 12 444 63 87
W jakim celu, na jakiej podstawie prawnej gromadzone i przetwarzane są Państwa dane osobowe oraz przez jaki okres czasu będą przechowywane?
Dane, które przekazują Państwo w związku z prowadzeniem z korespondencji z administratorem, przetwarzane są w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione zagadnienie. Podstawą prawną przetwarzania danych jest Państwa zgoda, konieczność podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy, bądź wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na administratorze, w zależności od okoliczności przedstawionego przez Państwa zagadnienia. Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże jeśli kontaktują się Państwo z administratorem za pośrednictwem formularza kontaktowego, umieszczonego na stronie internetowej, wymagane jest podanie danych określonych w tym formularzu jako obowiązkowe (bez podania tych danych nie będą mogli Państwo wysłać wiadomości). Mogą Państwo skorzystać również z innych form kontaktu z administratorem. Podanie przez Państwa danych jest również dobrowolne, przy czym dla celów prowadzenia korespondencji niezbędne jest jedynie podanie tych danych, które są potrzebne dla możliwości udzielenia przez administratora odpowiedzi (nie znając np. Państwa adresu poczty elektronicznej administrator nie będzie mógł odpisać). Dane przetwarzane będą przez czas niezbędny dla prowadzenia zainicjowanej przez Państwa korespondencji, a później mogą być przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących administratorowi i w stosunku do niego.
Informacje o zasadach przetwarzania Państwa danych, w związku z zawarciem umowy o świadczenie pomocy prawnej, przedstawione zostaną w czasie zawierania właściwej umowy.
Jakie przysługują Państwu prawa w zakresie przetwarzania danych osobowych?
Jako osobie, której dane dotyczą, przysługuje Państwu:
1) jeśli podstawą przetwarzania danych jest zgoda, mogą Państwo cofnąć zgodę w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
2) prawo żądania od administratora dostępu do dotyczących Państwa danych osobowych;
3) prawo żądania od administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących Państwa danych osobowych, które są nieprawidłowe;
4) prawo żądania od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących Państwa danych osobowych, gdy spełnione są ku temu przesłanki (np. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane; dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem, bądź dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator);
5) prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania Państwa danych, gdy są spełnione ku temu przesłanki (np. zakwestionują Państwo prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych; przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a sprzeciwią się Państwo usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania; administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Państwu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń).
W jaki sposób można uzyskać więcej informacji oraz gdzie należy kierować żądania w zakresie przetwarzania danych?
Pytania lub żądania w zakresie przetwarzania danych prosimy kierować w formie pisemnej na adres kancelarii, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. Informacje o danych kontaktowych administratora znajdują się w nagłówku polityki prywatności.
Pliki cookie
Czym są pliki cookie?
Pliki cookie to małe informacje tekstowe, wysyłane przez stronę internetową i zapisywane po stronie użytkownika, na jego urządzeniu końcowym (np. komputer, tablet, smartfon). Domyślne parametry ciasteczek pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka są stosowane najczęściej w przypadku stron zawierających formularze, wymagających logowania, bądź do monitorowania aktywności odwiedzających.
W trakcie korzystania przez Państwa ze strony internetowej używamy dwóch rodzajów plików cookie: sesyjnych oraz stałych. Pliki sesyjne to pliki tymczasowe, które przechowywane są w Państwa urządzeniu końcowym do czasu opuszczenia strony lub zamknięcia przeglądarki. Pliki stałe przechowywane są w Państwa urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach tych plików lub do momentu ich usunięcia przez Państwa.
Jakie pliki cookie wykorzystuje strona internetowa?
1) Pliki niezbędne do działania strony – pliki te umożliwiają prawidłowe działanie strony internetowej. Bez ich zapisania na Państwa urządzeniu korzystanie z niektórych elementów strony nie będzie możliwe (np. formularz kontaktowy);
2) Pliki zapewniające bezpieczeństwo w obrębie strony. Brak tych plików ograniczy poziom bezpieczeństwa korzystania ze strony internetowej i dokonywanych przez Państwa w jej ramach czynności;
3) Pliki statystyczne – umożliwiają zbieranie przez administratora informacji statystycznych na temat sposobu korzystania przez Państwa ze strony;
4) Pliki funkcjonalne – pliki umożliwiające zapamiętanie Państwa ustawień i preferencji. Dzięki zapisaniu tych plików na Państwa urządzeniu m. in. nie będą musieli Państwo każdorazowo wypełniać pól formularza.
Co zrobić, jeśli nie zgadzają się Państwo na zapisywanie plików cookie na Państwa urządzeniu?
Najczęściej domyślne ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie plików typu cookie. Jeżeli nie zgadzają się Państwo na zapisywanie tych plików na Państwa urządzeniu końcowym, powinni Państwo zmienić stosowne ustawienia swojej przeglądarki. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na Państwa urządzenie. Ograniczenie zapisywania plików typu cookie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie strony. Informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików cookie w poszczególnych przeglądarkach dostępne są na ich stronach:
Google Chrome
Internet Explorer
Mozilla Firefox
Opera
Safari
Bezpieczeństwo danych
W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych administrator podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonej usługi, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.